מנכ"ל משרד הבריאות: "סימנים טובים לבלימת הגל הרביעי"

    אבי רבינא No Comments on מנכ"ל משרד הבריאות: "סימנים טובים לבלימת הגל הרביעי"

    מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש בוועדת החוקה: "אנחנו נמצאים בנקודת זמן מורכבת, יש סימנים טובים לבלימת הגל שהגיע לשיאי מאומתים יותר מהגלים הקודמים. בימים האחרונים רואים בלימה של חולים קשים ובסופ"ש רואים גם בלימה של מאומתים"

    צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: דוברות הכנסת

    מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש אומר כי יש סימנים טובים לבלימת התחלואה. "בימים האחרונים רואים בלימה של חולים קשים ובסופ"ש רואים גם בלימה של מאומתים".

    כך אמר בדיון שמקיימת ועדת החוקה של הכנסת, שהתכנסה כדי לדון בתקנות המחריגות את כלל הילדים בעלי תו נכה מתו ירוק.

    מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש: "אנחנו נמצאים בנקודת זמן מורכבת, יש סימנים טובים לבלימת הגל שהגיע לשיאי מאומתים יותר מהגלים הקודמים. לשמחתנו מבחינת החולים הקשים הרמה הייתה יותר נמוכה בזכות החיסונים. בימים האחרונים רואים בלימה של חולים קשים ובסופ"ש רואים גם בלימה של מאומתים. זו תוצאה של שילוב החיסונים והתנהגות יותר זהירה של האוכלוסיה. היום אנחנו במקדם של 1.05, מספר המאומתים ירד. אנחנו בנקודה רגישה סביב פתיחת מערכת החינוך אני שמח שפתחנו, כי זה ערך חשוב מאוד, נקטנו צעדים כמו מבצע הבדיקות המהירות וכללים שונים שקבענו למקומות בהם יש יותר תחלואה, שאני מקווה שיעזרו לנו בשבועיים הקרובים".

    עוד אמר: "אנחנו לקראת החגים וראינו מראות מרגיזים על התקהלויות שהן אמנם לפי התקנות, אך עברו על נושא המסיכות וזה מייצר תחרות בין החיסונים מצד אחד לתחלואה הגבוהה. בגלל האירועים ההמוניים ותחילת הלימודים עדיף להיות זהירים בתקופה הקרובה מאשר לקבל החלטה פזיזה שנצטרך לחזור בה בעוד זמן קצר. התקדמנו מאוד בנושא הבדיקות המהירות ואנחנו דוחפים את השוק הזה להנגיש את עצמו".

    מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש התייחס לשאלת היו"ר ח"כ קריב מדוע לא מגבילים התקהלויות ואמר: "יש מכלול צעדים, מנסים לעשות את הטוב ביותר מבחינת איזונים אבל זה לא מדע מדויק. לגבי התקהלויות, הן צריכות להיות מוגבלות, אך במגוון השיקולים ההחלטה היא כרגע לא להגביל התקהלויות. מושקע הרבה באכיפה. היה מוטב ללא אירועים המוניים אך אני מבין את הדברים שהובילו להחלטה".

    לדרישת היו"ר ח"כ קריב לנתונים אודות השפעת התו הירוק אמר: "אני לא יודע להציג נתונים מוחלטים, הנתונים ביחס להדבקות באירועים הם מוגבלים מאוד, זהו תוצר אך ורק של החקירות האפידמיולוגיות. אני לא יכול להגיד שבזכות התו הירוק הגענו למצב הנוכחי, אך אין לי ספק שהתו הירוק הוא כלי חשוב במניעת הדבקות. אנחנו עדיין עומדים מאחורי הנתונים שמחוסנים מדביקים פחות מלא מחוסנים".

    בהתייחסו למדיניות הבידודים לשבים מחו"ל אמר: "אנחנו עדיין לא מסכימים שזה בטוח מספיק לקצר את הבידוד לשלושה ימים לאלו המחויבים בבידוד. אנחנו לא מכירים שבעולם זה נעשה".

    לדרישת חברי הוועדה בנוגע להחרגת בריכות השחייה מהתו הירוק והפעלתן במגבלת תפוסה אמר: "ככל שהתחלואה תרד אפשר לשקול את נושא הבריכות, התו הירוק צריך להיות מותאם לרמת התחלואה".

    עוד הוסיף כי רשם לפניו את נושא הרחבת האפשרות לבדיקות ה-PCR לחגים וציין כי יש דיון ב-FDA שאמור להיות באמצע החודש על הנושא של המנה השלישית. ללא החיסונים היינו במצב הרבה יותר גרוע גם בהקשרי תחלואה ותמותה, לכן היינו צריכים לקבל החלטות בצורה מהירה.

    ביחס לדלקת שריר הלב אמר: "בקורונה יש תחלואה יותר גבוהה מאשר בחיסון. החיסון, אין לי ספק, שהוא בטוח יותר לצעירים מלחלות".



    0 תגובות